Services Image

גמלת סיעוד – סל שרותים

 

ראשית נבהיר כי גמלת סיעוד היא חבילה של שירותים הכוללים תמהיל משתנה של:

שרות מטפלת בבית, המרת שעות סיעוד בכסף, לחצן מצוקה, מרכז יום, מוצרים סופגים ושרותי כביסה.

***הגמלה ניתנת ב"שעות". לדוגמא רמה 3= 17 שעות שבועיות. ניתן להסתכל על המונח "שעות" כמו כסף של מונופול. ב X "שעות" ניתן לבחור עבודה של מטפלת או להמיר את השעות במוצרים סופגים / לחצן מצוקה וכלל שרותים. כאשר מדברים ב"שעות" מדובר על שעות בשבוע. נחזור לרמה 3 ששווה 17 שעות שבועיות, המשמעות היא שכמות השעות לחודש היא כ71 שעות. לגמלת הסיעוד 6 רמות, הנקבעות לפי רמת התלות באדם אחר בתפקודי היום יום.

רמה 1: ניתן לבחור בין כמה אפשרויות: שרות של מטפלת בבית 5.5 שעות בשבוע, או בחירה בין שירותי סיעוד אחרים (מרכז יום, לחצן מצוקה וכו) ללא מטפלת בכלל, או קצבה חודשית בכסף 1408 ₪.

רמה 2:  שווה 10 שעות טיפול שבועיות.  כאן נחזור לדוגמת "כסף המונופול" ניתן להמיר 4 שעות בכסף תמורת 205 ₪ לשעה ו/או להמיר את יתרת השעות בשעות טיפול של מטפלת או בשימוש בירותי הסיעוד האחרים.

רמה 3: שווה 17 שעות שבועיות. אם אתם מעסיקים עובד זר- תמיד ירדו לכם 4 שעות, אבל תוכלו לקבל את הקצבה כולה בכסף. כאן תוכלו להמיר 4 או 6 שעות תמורת כסף (4= 819ש"ח, 6= 1229)- שימו לב שאם תבחרו ב6 שעות זה כרוך בביקור בית של עובד סוציאלי מביטוח לאומי. או להשתמש בשעות למטפלת או לשירותי סיעוד נוספים.

וכך הלאה, כמות השעות שניתן להמיר בכסף תחת אישור של עובדת סוציאלית מהביטוח הלאומי הולכת וגדלה ככל שהרמה עולה, ומגיעה במקסימום ל10 שעות ברמה 6, אשר בה מקבלים 30 שעות.

 

מקווה שעזרתי להבהיר את הסוגייה המורכבת הזו בצורה מיטבית. מוזמנים לשאול שאלות.

 

 

 

 

 

גלילה למעלה