Background Image

איך מנהלים נכון כניסה של עובד/ת זר/ה הביתה

העובדת הזרה החדשה התחילה לעבוד ואחרי כמה ימי "ירח דבש" (כמו כמעט בכל מערכת יחסים) עולים חוסר ההתאמות, הריח של הבישול של העובדת מפריע לאמא, לעובדת יש סימני שאלה לגבי השכר וזה מטריד אותה ובכלל, למה היא מכינה את ארוחת הערב ולא יושבת לאכול עם אמא? היא לא מבינה שזה בסיסי?

נעים מאוד, שמי מור עמיחי, אני עובדת סוציאלית פרטית המלווה משפחות ומבוגרים בתהליך הזקנה. אני מזמינה אתכם להיעזר בתיווך מקצועי וממוקד שעושה סדר בבית

פעמים רבות אני נתקלת בעובדים זרים שנמצאים תקופת זמן קצרה אצל אדם מבוגר ועוזבים. מפח הנפש להורה המבוגר ולבני משפחתו הינו עמוק והסיבה פעמים רבות היא לא הכסף.

כיצד תנהלו כניסה נכונה של העובדת הזרה הביתה?

  1. מיפוי צרכים וציפיות: יש לשבת עם ההורה (במידת האפשר) ובעזרת עט ודף לרשום ולמפות את הציפיות והצרכים של ההורה ושלכם הן מההיבט הרפואי והן מההיבט האישי (מבנה גוף, סגנון, אישיות, ניקיון). המיפוי יאפשר הן הזדמנות לשיח ותיאום ציפיות עם ההורה והן אפשרות למיקוד מה הדברים החשובים ביותר שאינם ניתנים לפשרה, מה שיהווה סמן להמשך.
  2. מציאת עובד זר מתאים: כשאתם רואים סרטונים / מראיינים, מקבלים המלצות שימו לב מה הדגשים שעולים והאם הם תואמים למה שאתם מחפשים לפי המיפוי שביצעתם?
  3. הגעת עובדת זרה הביתה: יש להתכונן לבוא העובד לבית. יש לוודא שיש חדר מוכן בבית, המאפשר פרטיות. כדאי שהחדר יהיה נעים עד כמה שאפשר, עם ארון ומקום לשים דברים אישיים. יש לאפשר לעובד התאקלמות נעימה ונוחה (במיוחד אם הגיע מחו"ל). תנו לו/ה להרגיש בבית.
  4. תיאום ציפיות: לאחר שהעובד התמקם, יש לקיים אתו שיחת תיאום ציפיות בנוכחות ההורה. הציפיות מהעובד צריכות להיות ברורות ופשוטות להבנה ככל האפשר וריאליות. לאורך השיחה יש לשמור על אוירה נעימה, פתיחות וסבלנות. אם יש קשיי תקשורת בגלל השפה, יש להיעזר לצורך השיחה במתורגמן או באפליקציית תרגום.
  5. ערוץ תקשורת פתוח – כמו בכל קשר, יש תקופת הכרות והסתגלות שיש לקחת אותה בחשבון. לעובד ייקח זמן ללמוד את הבית, אורחותיו ומנהגיו, ולהורה ייקח זמן להתרגל לכך שאינו חי לבד יותר ולהתחבר לעובד. כדאי ונכון לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם העובד, על מנת למזער מצבים של חוסר הבנה, פגיעה ואכזבה משני הצדדים.
  6. "חתונה ממבט ראשון": קצת כמו ב"חתונמי" לפעמים יש התאמה מידית ללא עזרה ולפעמים יש התאמה שצריך להשקיע בה עזרה, תיווך, סבלנות ותשומת לב כדי שתצליח. מניסיוני, ליווי מקצועי ממוקד בתהליך הכניסה לבית של עובד זר, מעלה בצורה משמעותית את הסיכוי לקליטה מיטבית של העובד לאורך זמן.

מוזמנים להתייעץ 0524400409

 

גלילה למעלה